Baja Inter Cars – Żagań 2014

By
Updated: październik 27, 2014

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 34 in /home/users/efabrika/public_html/ak_sudecki/strona_klubowa/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_basic_tagcloud/package.module.nextgen_basic_tagcloud.php on line 182
W dniach 24 -26 października w okolicach Szprotawy (lotnisko) i na poligonie w Żaganiu odbyła się 6 runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych ( RMPST ), Międzynarodowe Mistrzostwa Czech, 5 runda Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych ( RPPST ), Puchar Polski Rajdów Baja.

 

Automobilklub Sudecki został zaproszony do współpracy podczas imprezy i tradycyjnie wysłał do obsługi sekcję SUDECKI MOTORSPORT ze swoimi doświadczonymi już w rajdach offroadowych sędziami.

motorsport 4
bz2
Mieliśmy do zrealizowania wiele zadań, począwszy od przygotowania i obsługi Parku Serwisowego, Parku Zamkniętego wraz ze wszystkimi PKC-ami, a skończywszy na kompleksowej obsłudze Odcinka Specjalnego, który w specyfice rajdów terenowych odbywa się pojedyńczo ( w mistrzostwach płaskich mamy pętle z reguły trzech OS-ów).

bz1
W każdym obsługiwanym przez nas elemencie rajdu brali udział doświadczeni sędziowie, znający się na swoich obowiązkach, procedurach itp., mający do pomocy i nauki naszych młodszych kolegów i koleżanki, którzy bardzo chętnie i bardzo szybko „łapali o co chodzi”. Z czasem doświadczeni sędziowie pozwalali młodszym pracować samodzielnie, a sami zajęli się nadzorem poprawności obsługi punktu, kontrolą wpisów w kartach itd.

OS Szprotawa-Lotnisko (dł. 17,00 km )

Zaczynaliśmy gdy było jeszcze ciemno, zimno, szaro i ponuro… czyli jak dla nas – normalnie. Rozstawienie sprzętu, „skompletowanie” służb ratowniczych, sprawdzenie łączności, meldunek gotowości do CKR i lecimy…

Przebieg OS ze względu na specyfikę offroadową monitorowany był głównie przez CKR, który dzięki GPS-om umieszczonym w pojazdach, najszybciej wiedział co się dzieje z danym pojazdem, a ewentualne dopytywanie o sytuację „zaginionej” załogi tradycyjnie wzięła na siebie obsługa mety podczas postoju załogi kończącej jazdę w ich punkcie.

bz3
bz4
bz5
bz6

Zaraz przy starcie OSu przed drugim i trzecim przejazdem znajdowało się Przegrupowanie, co powodowało, że cała kawalkada rajdówek zjechała w jedno miejsce tworząc gwarne miasteczko rajdowe. Kibice, zawodnicy, media, wywiady (pozdrawiamy Pana z TV który z wielkim zaangażowaniem starał się namówić kogoś z obłsugi na wywiad ), wszystko to sprawiało że chociaż dzień był chłodny, to w tym miejscu było bardzo ciepło ze względu na miłą atmosferę. Uśmiechnięci zawodnicy, uśmiechnięci sędziowie – taka atmosfera towarzyszyła poszczególnym punktom sędziowskim, a 5 min w strefie PKC-START pozwolało na „ucięcie krótkiej pogawędki”.

Tak wyglądał OS Szprotawa-Lotnisko, i tak samo pod względem atmosfery wyglądał tego samego, jak i następnego dnia OS Żagań – Poligon.

OS Żagań-Poligon (dł. 72,00 km )

 

bz7

Drobna różnica polegała tylko na tym, że zupełnie niechcący w swoich „bojowozach” odwiedzali nas na starcie panowie w mundurach armii sojusznika NATO ( Wielka Brytania ), gdyż na poligonie właśnie trwały przygotowania do manewrów. Była to również okazja do podszlifowania przez naszych sędziów umiejętności językowych, gdyż sojusznicy żyją w przekonaniu że cały świat włada językiem angielskim.

Jeśli coś nie udało wypowiedzieć, to dało się „wymachać”, a że mamy kreatywnych sędziów, zatem nikt nie odjechał niedoinformowany.

Ciekawy efekt dało się zauważyć na mecie OSu, gdzie jedną drogą do mety dojeżdżały załogi, a za linią drzew drugą przemieszczały się czołgi.

bz8
bz9
bz10

Rajd przebiegł prawidłowo, poza uszkodzeniami aut, awariami itp. nie było żadnych poważnych interwencji wymgających użycia służb ratunkowych.

Dla zawodników i Organizatora kolejna dobrze zrealizowana pod względem sędziowskim impreza, SUDECKI MOTORSPORT staje się coraz „silniejszy wiedzą” i doświadczeniem w obsłudze specyficznych rajdów offroadowych, z czego jak sądzimy będą mieli ochotę skorzystać Organizatorzy imprez terenowych w kolejnym roku.

Dziękujemy Organizatorowi – Grupie 4×4, za dobrą współpracę,
Dziękujemy wszystkim naszym sędziom biorącym udział w obsłudze rajdu.
Dziękujemy również paniom z pizzerii, której nazwa gdzieś nam uciekła za miłą obsługę i dobrego Kebaba, oraz paniom „ze stolika obok” za sympatyczne uśmiechy w kierunku stolika naszego.

 

bz11
bz12
bz14
bz15

Na koniec tradycyjnie kilka ujęć z różnych fragmentów przebiegu rajdu m. in. z wieczornych odpraw technicznych przed kolejnym dniem, oraz bardziej spontanicznych i luźniejszych – w końcu sport to zdrowie, a zdrowie to uśmiech.

 

Możliwość komentowania została wyłączona.